المنت مو چیست و فواید آن برای مو

المنت مو و مزایای آن

 شاید خیلی از ما ها موهای وز و گره خورده ای داشته باشیم که با وجود استفاده از ماسک مو و شامپوهای مختلف یا بوسیله وسایلی مانند: اتومو و سشوار به طور موقت از وز مو جلوگیری کرده باشیم؛ ولی این یک روش دائمی نیست. خیلی ها دنبال یک روش دائمی هستند که دیگر نیازی به استفاده از وسایل برقی که بیشتر به موها آسیب وارد می کنند نباشد؛ بهترین روش استفاده از المنت مو می باشد. زیرا یک روش دائمی برای ایجاد موهایی صاف و لخت می باشد.

ولی در این روش موهایی که مجدد می رویند صاف نیستند بنابراین نیاز به ترمیم پیدا می کنید؛ هر چند که روند رشد مو در سنین بالا به کندی صورت می گیرد خیلی متوجه این موضوع نخواهید شد.

المنت مو چیست و روش المنت مو:

یکی از روش های سالم و طبیعی برای صاف کردن موها به طور دائمی است. که ۲۰ درصد احیا و ۸۰ درصد صافی دارد بدون آنکه آسیبی به موها وارد کند. و بدون محدودیت سنی است و همه می توانند از این روش استفاده کنند. این روش بر خلاف روش های قدیمی مانند گلت که ریزش مو زیاد داشت و امکان رنگ کردن مو نبود این مشکلات را ندارد. شما می توانید با بهترین مارک های المنت مو در فروشگاه اینترنتی بیوتی لاولی آشنا شوید.

المنت مو چقدر ماندگاری دارد:

ماندگاری المنت مو دائمی است تا زمانی که موهای شما بلند نشود نیاز به المنت ندارید. موهایی که از ریشه در می آید، نیاز به ترمیم پیدا می کند. البته در سنین بالا رشد مو به کندی صورت می گیرد بنابراین نیاز به ترمیم خیلی محسوس نمی شود و همچنین موهایی که از ریشه در می آیند سالم هستند و مشکلات موهای وز و رنگ شده را ندارند و خیلی تفاوت ایجاد نمی کند.

المنت مو بهتر یا کراتینه و تفاوت المنت مو با کراتیه مو:

در المنت مو صافی مو به صورت دائم هست نه موقت برعکس کراتینه کردن مو که صافی مو موقت و چند ماه هست تقریبا خیلی پایدار بماند تا ۵ ماه است. در المنت به مو آسیبی وارد نمی شود زیرا مواد المنت داخل کورتکس مو می رود. در المنت ۸۰ درصد صافی دارد و ۲۰ درصد احیاء مو دارد. در حالی که در کراتینه مو این برعکس است. دارای مواد شیمیایی نیست و کاملا گیاهی است. ولی در کراتینه مواد فرمالئید باعث آسیب به مو می شود.

مواد کراتینه بدون بو و گاز می باشد و برای سیستم تنفسی مشکلی ایجاد نمی کند. محدودیتی برای رنگ کردن موها در المنت مو نداریم و بعد از آن موها صاف و لخت می ماند ولی  در کراتینه حتما باید از رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کنیم که باز هم این امکان هست که صافی موهایمان از بین برود. در المنت مو حالت پذیری موها آسان تر بوده نسبت به کراتینه مو.

در روش المنت نیاز به قرنطینه مو ندارد زیرا در روش کراتینه موها باید به مدت سه روز قرنطینه شوند و حمام نرویم و در صورت امکان در این سه روز اتو شوند.

روش انجام و مراحل المنت مو

روش انجام المنت مو به چه صورت است؟

مرحله اول: برای اینکه از مواد المنت مو استفاده کنید باید موی سر را با شامپو تمیز شستشو دهید تا تارهای مو قابلیت جذب ترکیبات معدنی المنت مو را داشته باشند.
مرحله دوم: براشینگ مو بعد از شستشو حتما باید انجام شود موهایتان صدرصد باید خشک باشند و رطوبتی نداشته باشند.
مرحله سوم: تقسیم بندی مو را انجام می دهیم و از پایین سر شروع به زدن مواد سرم المنت به نیم سانت پایین ریشه موها می کنیم سرم المنت بافتی ژل مانند دارد و باعث تقویت و نرمی مو می شود.
مرحله چهارم: بعد از اینکه تمام مواد سرم را روی همه نقاط سر پخش کردیم بصورت دایره وار با نوک انگشتان ماساژ می دهیم.
مرحله پنجم: با کلاه مخصوص وکیوم سر را پوشانده و با سشوار کمی حرارت می دهیم تا جمع شود. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه کلاه را در آورده و چندین بار موها را شانه می زنیم و مجدد تقسیم بندی مو را آغاز کرده و اینبار با اتوی مو کراتین شروع به اتوکشی مو می کنیم.
مرحله ششم: بعد از اتمام اتوکشی به مدت حداقل ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا مو خنک شود و سپس با شامپو تثبیت کننده مو و آب ولرم موها را می شوییم و با سشوار خشک می کنیم.

مراقبت بعد از المنت مو:

در طول استفاده از المنت صافی دائمی مو و تا ۳ روز بعد روی سر، از وسایل فلزی به هیچ وجه استفاده نشود(شانه فلزی، کلیپس یا گیره).
در هنگام شروع به کار توجه کنید مو سوختگی و خشکی نداشته باشد زیرا المنت روی آنها قابلیت ندارد.
برای شستشوی مو از شامپوی دارای PH 5 یا ۴ بشویید.
پس از شستشوی مو با شامپو، داخل حمام به موها کاندیشنر بزنید و خارج از حمام به موها لازم نیست هیچ موادی زده شود.

دیدگاهتان را بنویسید