همه چیز در مورد کرم دور چشم

 کرم دور چشم یکی از محصولات پوست صورت به شمار می رود؛ پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است و در اثر نور خورشید، استرس و خشکی دچار چین و چروک و تیرگی و پف می شود بنابراین باید از بهترین کرم دور چشم استفاده کنیم. زیرا پوست آن نازک و حساس است و تحرکات این ناحیه هم زیاد است بنابراین باید پوست این ناحیه را مرطوب نگه داشت با استفاده از کرم دور چشم مناسب.

کرم دور چشم را از چه سنی شروع کنیم:

شاید این برای خیلی ها جای سوال باشد که از چه سنی شروع به استفاده از کرم دور چشم بکنند. خیلی از پزشکان متقدند که از سن ۲۰ سالگی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد حتی اگر دچار چین و چروک نشده باشد زیرا در این سن باید کارهای پیشگیری را انجام داد.

کسانی که ورزش های سنگین بدنسازی را انجام می دهند معمولا باید زودتر شروع به استفاده از کرم دور چشم بکنند زیرا حرکات سنگین باعث فشار آوردن به ناحیه دور چشم می شوند و زودتر دچار چین و چروک می شوند.

کدام کرم دور چشم چروک را از بین می برد:

بعضی از کرم های دور چشم چند کاره هستند یعنی هم برای چین و چروک، پف و تیرگی اطراف چشم می توان از آنها استفاده کرد. کرم هایی برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم مناسب هستند که خاصیت کشسانی پوست را افزایش داده و همچنین از وجود موادی همچون رتینوئید، آلفا هیدروکسی اسید، کافئین، آنزیم Q10 و ویتامین C در کرم دور چشم خود مطمئن شوید.

حساسیت به کرم دور چشم:

علائم رایج مرتبط با حساسیت های چشمی، شامل التهاب ملتحمه ی چشم است که به خاطر واکنش به مواد حساسیت زا ایجاد می شود. یا خارش، ورم، احساس درد، سوزش، ایجاد راش قرمز یا پوست تحریک شده یا پوسته پوسته شده در اطراف چشم، ضخیم شدن و چین خوردگی پوست اطراف چشم باشد که  این علائم با توجه به نوع پوست می تواند متفاوت باشد.

بنابراین بهتر است با توجه به نوع پوست تان کرم دور چشم را انتخاب کنید. بیش از حد از کرم دور چشم استفاده نکنید و همچنین اگر از کرم دور چشم در فاصله ی نزدیک تری استفاده کنید، خطر انتقال و ورود آن به چشم های شما وجود دارد؛ حالتی که می تواند باعث سوزش شده و منجر به تحریک چشم ها و حساسیت آن ها شود. بنابراین باید محصول را در امتداد استخوان مداری، درست زیر ابرو و به شکل نیم دایره ای در زیر چشم ها حدود نیم اینچ پایین تر از خط مژه ی خود قرار دهید و استفاده کنید.

روش استفاده از کرم دور چشم

روش استفاده از کرم دور چشم:

روش استفاده صحیح از کرم دور چشم خیلی مهم است تا چروک های اطراف چشم را بیشتر نکند. ابتدا مقدار مناسبی از کرم دور چشم را اطراف چشم قرار دهید، سپس با نوک انگشت حلقه به آرامی از گوشه داخلی چشم به سمت کوشه بیرونی چشم به صورت ضربه ای کرم را پخش کنید از کشیدن پوست اطراف چشم خود داری کنید زیرا چین و چروک ها را بیشتر می کند. خیلی ها معتقدند که برای پوست بالای پلک نیازی نیست استفاده شود ولی برای اطمینان بروشور داخل آن را مطالعه نمایید یا با پزشک مشورت کنید.

کرم دور چشم را باید دو بار در روز از آن استفاده کنیم یکبار صبح بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از رفتن بیرون از خانه و یکبار شب قبل از خواب از آن استفاده کنیم علت اینکه گفته می‌شود یک ساعت قبل از خواب به سراغ کرم بروید، این است که قبل از دراز کشیدن و خوابیدن، زمان کافی برای جذب شدن کرم به پوست وجود داشته باشد.

بهتر است قبل از استفاده از کرم دور چشم آن را بر روی قسمتی از پوست مانند بازو تست کنید که حساسیت نداشته باشید بعد آن را بر روی پوست اطراف چشم استفاده کنید.

کدام کرم دور چشم خوبه و بهترین کرم دور چشم:

برای اینکه بفهمیم کدام کرم دور چشم خوبه ابتدا به مواد تشکیل دهنده کرم های دور چشم می پردازیم؛ کرم های دور چشم حاوی مواد مرطوب کننده، ویتامین A، C، E ،گلیسرین، سدیم هیالورونات، سرامید، عصاره های گیاهی بی بو، روغن و کره، ویتامین ها، رتینول، اسیدهای چرب، و تری گلیسیرید می باشند و در مواردی لایه بردارهای بسیار ضعیفی هستند که نقش بافت سازی دارند. از این نوع کرم ها می توان هم در طول روز و هم شب قبل از خواب استفاده کرد. برخی از کرم‌های دور چشم، خواص ضد آفتاب هم دارند که البته مخصوص روز هستند. بنابراین باید کرم دور چشمی را استفاده کنیم که این مواد را داشته باشد.

کرم دور چشم والنسی یکی از بهترین نمونه های موجود در بازرا است بنا به انتخاب کاربران که این برند دارای دو نوع کرم دور چشم خاویار والنسی و کرم دور چشم حلزون والنسی است این کرم خاصیت کشسانی پوست را بالا برده و مانع از ایجاد چین و چروک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید